szpinak makaron

27.10.2014, godzina 11:47

Początek roku służy robieniu różnych bilansów i składaniu sobie obietnic poprawy. Efektem tego jest mnóstwo postanowień, do których realizacji jesteśmy zupełnie przekonani i zmotywowani. Postanawiamy, że tym razem naprawdę zaczniemy o siebie dbać, racjonalnie się odżywiać, systematycznie ćwiczyć, częściej jeść makaron ze szpinakiem zamiast klasycznego kotleta.

Niestety, zapału najczęściej wystarcza nam na miesiąc. Należałoby więc już teraz odkryć sposób, który zezwoli wprowadzić w życie nasze noworoczne postanowienia.

Jak to osiągnąć? Nie wszystkie obowiązki da się zdać na innych domowników. Jest tymczasem wyjście. Koniec tygodnia - dla siebie, wolny od pracy oraz codziennej bieganiny. Te 2 dni pozwolą zregenerować siły, doładować baterie, oczyścić ciało i umysł.

Ruch. Na dowolną formę ruchu powinno się przeznaczyć co najmniej 60 minut. Dopiero po 20-30 minutach ruchu inicjuje się redukcja tkanki tłuszczowej. Ruch nie tylko pozwala stracić na wadze ale oddziałuje też na umysł. Rozluźnia, zezwala zdystansować się od problemów. Dzięki przyspieszeniu krążenia, krew o wiele lepiej dotlenia wszystkie organy wewnętrzne, w tym także i mózg. Poza tym ruch poprawia wydolność serca, aktywizuje układ odpornościowy zapobiegając chorobom.

Dieta. Wraz z aktywnością ruchową powinniśmy zatroszczyć się o odpowiedni sposób żywienia. W następstwie tego w naszej codziennej diecie muszą wieść prym jarzyny, owoce, chude wyroby mięsne. Posiłki muszą być racjonalnie skomponowane - tak by zawierały witaminy, błonnik oraz białko. Nie unikajmy obsesyjnie tłuszczów oraz węglowodanów, ponieważ są one głównym źródłem naszej siły. Makaron ze szpinakiem jest więc trafionym pomysłem. Poza tym więcej pijmy wody niegazowanej. Aby oczyścić układ pokarmowy, sięgnijmy po sok z kwaszonej kapusty oraz buraków.

Sen. Nic nie oddziałuje na urodę tak pozytywnie, jak spokojny, nieprzerwany sen. W weekend, kiedy nie trzeba zrywać się z łóżka z samego rana, powinnyśmy odespać zaległości. Sen dobroczynnie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także na nasze samopoczucie - aktywizuje organizm i koi.

Masaż. Przyda się przede wszystkim osobom, które przez cały tydzień siedzą lub stoją w jednej pozycji. Pojedyncze obszary kręgosłupa: szyjny i krzyżowy dość szybko o sobie przypominają. Masaż korzystny jest także dla tych, których w pracy nie opuszcza stres. Napięcie gromadzi się głównie w mięśniach, które bezwarunkowo cały czas mocno napinamy. Masaż ma za zadanie ich odprężenie oraz zminimalizowanie wynikającego z tego względu bólu.

 
© 2017 All Rights Reserved